11/12/09

Guardiola responent una pregunta estúpida

Abans del partit contra el Dynamo de Kíev, a l'entrenador del Barça, Josep Guardiola, li van preguntar el perquè utilitzava la llengua catalana en les rodes de premsa, ja que a la UEFA no tenen traductors del Català, tot restant-li importància o rellevància a la nostra llengua. Ell, tan directe i senzill com sempre, va respondre això:


M'indigna saber que situacions com aquestes es donen lloc encara avui i dia. Que deixin tant de qüestionar la nostra identitat i que comencin a acceptar-la. Sembla mentida com actualment sembla que l'únic estandard de la nostra llengua, cultura i país hagi de ser el Barça. La resta de catalans hem de donar la cara. Molts ja ho fem, però els que de debò ho han de fer encara estan a anys llum de demostrar el que són i el que som.

3 comentaris:

Ignasi ha dit...

m'agrada el video , pero la teva reflecció no l'acabo de compartir, hi has posat una visió massa radical, caldria entendre qui fa la pregunta i quina és la seva realitat social, crec que és més adequada la resposta del pep, il·lustrant i ensenyant, no pas criticant. Bé, aquesta és la meva opinió, espero que la respectis i que demà al matí no tingui la casa incendiada

Man in the dark ha dit...

Tranquil només la ruixaré amb gasolina, alguna espurna ja farà la resta.
Bromes a part, tens raó sobre la realitat social del que pregunta, per això estan els comentaris, per dir l'opinió d'un mateix, que no sempre ha de ser la mateixa que la meva, sinó seria massa avorrit! Potser si que he estat una mica "radical" com dius tu, jo diria més aviat directe, si fos radical hauria tirat 4 coctels molotovs xD
En el que si estem d'acord, segur, és que en Pep és tot un profeta, ens il·lumina amb tot allò que fa i que diu, és un exemple a seguir per la seva manera de ser i de fer.

Òspal (nou nom, per part d'alguns focaires de sector III) ha dit...

m'agrada quan diu país :D
La veritat és que em sembla una mica falta de vista per part del periodista de fer aquesta pregunta. Segurament no la va fer amb mala intenció,però pot ofendre a un munt de gent preguntant: perquè català i no espanyol.

Al Guardiola se'l veu que es reprimeix a l'hora de respondre.